31 Ocak 2013 Perşembe

Film Yorumları #1 - Stardust/Yıldız Tozu


Hızımı alamamışken ilk film yorumumu yapayım dedim :)

Stardust genel olarak fantastik bir film ama içinde aşk, macera, dram ve biraz komedi bile var :) Benim gibi Harry Potter hayranlarının çok seveceğini düşünüyorum. Sihir, cadılar... Film, Neil Gaiman'ın aynı isimli kitabından uyarlanmış. Sevdiği kız Victoria'ya onu ne kadar çok sevdiğini ispatlamak için düşen bir yıldızı aramaya koyulan Tristan'ın hikayesi. Tristan rolünde Cristan Cox'u izliyoruz ancak onun yerine Tristan'ın babasının gençliğini canlandıran Ben Barnes olsa daha iyi olurdu sanki :)


Yıldızımız düşmenin şiddetiyle ayağını incitmiş güzel bir kız. Yıldız rolünde de Claire Danes'i izliyoruz ancak yine yanlış oyuncu seçimi. Yıldız rolünde Victoria'yı canlandıran güzeller güzeli Sienna Miller oynasa çok daha iyi olurmuş. 


Filme ilgili fazla bilgi vermeyeyim ama bir kaç detaydan bahsetmek istiyorum. Filmin en en güzel sahneleri Kaptan Shakespeare rolüyle izlediğimiz Robert de Niro'nun olduğu sahnelerdi. Kaptan Shakespeare aslında tayfalarının tabiriyle 'homo' ancak kimsenin - özellikle de tayfalarının- bundan haberdar olmasını istemiyor, herkes onu azılı bir kaptan olarak tanısın istiyor. Aslında çok çok iyi biri. İzleyince siz de benim kadar seveceksiniz eminim. Özellikle kadın kıyafetleri giyip dans yaptığı sahne izlenmeye değerdi :)


Filmi izlenmeye değer kılan başka bir karakter de genç kalmak için yıldızın kalbini yemesi gereken ve bu sebeple yıldızın peşine düşen cadı Lamia karakteriyle izlediğimiz Michelle Pfeiffer. Nasıl bir güzelliktir bu, hayran kaldım...


Lafı fazla uzatmayayım. Yıldız Tozu mutlaka izlenmesi gereken bir film. Şiddetle tavsiye ederim :)

İyi günler!

Hiç yorum yok: