31 Ocak 2013 Perşembe

Film Yorumları #2 - My Name is Khan/ Benim Adım Khan




Şimdi de size izlediğim ilk ve tek Bollywood filminden bahsetmek istiyorum. İlk izlediğimde önyargılıydım açıkcası. Aman yine şarkı söyleyip dans eder bunlar diye düşünmüştüm :) Yanılmışım elbette. Film öyle etkisi altına alıyor ki sizi...


Film otistik bir adam olan Rizwan Khan'ın hikayesini anlatıyor. Annesi tarafından çok güzel yetiştiriliyor. Annesi ölünce Amerika'ya erkek kardeşinin yanına gidiyor. Orada güzel Mandira'yla tanışıp, aşık oluyor. Kısa süre sonra evleniyorlar. Mandira ve onun oğlu Sam ile birlikte yaşıyor. 


Zorluklar müslüman Rizwan için 11 eylülden sonra başlıyor. Filmde 11 eylül sonrası müslümanların yaşadıklarını da görüyor ve içimiz acıyarak izliyoruz... Sam okulda müslüman olduğu gerekçesiyle bir grup çocuk tarafından öldürülüyor. Mandira aslında müslüman olmadıkları ama Rizwan'la evlendiği için böyle düşünüldüğünden dolayı Rizwan'ı suçluyor ve ondan gitmesini istiyor. Mandira'sını çok seven Rizwan kalmak istediğini söylüyor ancak Mandira'nın bir şartı var. "O zaman git Başkan'a 'My name is Khan and I'm not a terrorist/Benim adım Khan ve ben terörist değilim" de diyor. Bunun üzerine Rizwan yollara düşüyor...



Bundan sonrasında Rizwan'ın yolculuk maceralarını ve edindiği dostları izliyoruz. Yolculuğun sonunda Başkan'la konuşuyor mu onu da izleyip görün :) O her 'My name is Khan and I'm not a terrorist' dediğinde içiniz titreyecek. Oyunculuklar o kadar güzel ki kesinlikle izlenmeli. Bazı yerlerde çok gülecek, bazı yerlerde ağlamamak için zor tutacaksınız kendinizi... 


Bu harika filmi çok seveceksiniz. Benim gibi önyargıyla izlemeyin diye anlattım size bunları :) "Ama her şeyi anlattın izlemeye gerek yok ki!" diyebilirsiniz. O halde yanılıyorsunuz çünkü dolu dolu bir film bu. O kadar güzel şeyler anlatılıyor ki hiç bitmese diyorsunuz. İzlediğiniz her dakikaya değecek. Benim "En İyi Filmler" listemde üst sıralara yerleşti bu film. Son olarak Rizwan'ın annesinin çok beğendiğim sözüyle bitiriyorum...

"Remember one thing, son. There are only two kinds of people in this world. Good people who do good deeds. And bad people who do bad. That’s the only difference in human beings. There’s no other difference."

"Bir şeyi unutma oğlum. Dünyada sadece iki tip insan var. İyi şeyler yapan iyi insanlar ve kötü şeyler yapan kötü insanlar. Bu insan yaradılışının tek farklılığı. Başka hiçbir farklılık yok."

İyi akşamlar!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

D1126
Bilmiyorum benmi çok duygusalım yoksa bu filmde kendini kasmak birşey ifade etmiyor mu. Ben izlerken gözyaşlarıma hakim olamadım. Oyunculuk konusunda söylenecek hiçbirşey yok tek kelimeyle mükemmel. Film her nekadar uzun olsada kendisini göz kırpmadan izletiyor. Ben kesinlikle çok beğendim ve etkilendim. Yer yer ibadetimizle alakalı bilgi vermesi yzümü güldürürken bir yandanda utandımm. Hasta bir insanın bukadar bilinçli olması ve istediğini yapması sözünde durması herkese örnek olabilecek bir davranış ve örnek bir film