27 Ocak 2014 Pazartesi

Bloglovin' | | Kullanmalı mı?


Buraya yılda bir uğruyor olsam da :) aktif bir blog yazarı olmasam da, fazlasıyla aktif bir blog okuyucusuyum. 2008'den beri ara vermeksizin okuyorum. Bağımlılık derecesinde bir şekilde ama. Uyumadan önce mutlaka ama mutlaka takip ettiğim blogları okurum.

Önceleri Google Reader kullanıyordum. Programa gerek olmaksızın telefondan girip okuyordum. Telefona uygun dizayn edilmişti ve sadeydi, çok kullanışlıydı.

Google Reader kapanacak dendiğinde, kapanmadan alternatifi olan Bloglovin'e taşıdım takip listemi. Kapanana kadar Google Reader'ı kullanmaya devam ettim ancak kapandığında mecburiyetten Bloglovin' kullanmaya başladım.

İlkin bilgisayar üzerinden takip ediyordum. Yeni postları oradan bulup bulup okuyor, sitenin pek de hakkını vererek kullanamıyordum. Akıllı telefona geçiş yapınca indirdiğim ilk programlardan biriydi Bloglovin'.

Programı gerçek anlamda o zaman kullanmaya başladım. Avantajı çok. Blogları takip etmek daha kolay. Arama yerine takip etmek istediğiniz blogun adresini yazıp çıkan sonuçlara göre follow'a tıklamanız, yeni postların okuma listenize düşmesine yetiyor.

Bilgisayar üzerinden kullandığınızda takip ettiğiniz bloga benzer blogları da öneriyor -ki bu bence harika bir şey. Bu şekilde pek çok güzel blog keşfettim. Yeni blogları keşfetmeye bayılıyorum...

Eksikleri ise, ÇOK yavaş. Hızlı internette de denedim. Yine yavaş yine yavaş. Bazen çıldırtacak kadar yavaş olurken bazen o kadar da rahatsız etmiyor.

Bir eksiği de blogların sınırlı postlarını gösteriyor oluşu. Eski postları görmek için bloga gitmek gerekiyor. Normalde sıkıntı değil ancak mobil olarak girildiğinde bloglar eski postları göstermiyor. Bilgisayardan girmek gerek.

Genel olarak beğeniyorum Bloglovin'i. Başka çarem olmadığından alıştım zamanla. Blog okuma için alternatif olarak 'feedly' uygulamasını buldum geçenlerde. Bloglovin gibi google hesabımdan takip ettiğim blogları aktarma seçeneğini göremedim feedly'de. Takip ettiğim blog sayısı çok olduğu için tek tek bulup takip etmek de büyük külfet. Kullanıp memnun olan varsa deneyimlerini paylaşırlarsa sevinirim :)

Peki siz takip ettiğiniz blogları okumak için ne kullanıyorsunuz? Bildiğiniz alternatif çözümler varsa paylaşırsanız çok mutlu olurum :)

Keyifli günler, bol okumalar!

Hiç yorum yok: