7 Şubat 2014 Cuma

Kitap Yorumları #2 | Sarah Jio - Mart Menekşeleri

Sarah Jio'dan kafanızı yormayan, içinizi sıcacık eden, belki biraz hüzünlendiren ama çokca şaşırtan bir kitap daha...

Bu kitabı da çok beğendim. Saatler içerisinde bitirdiğim sürükleyici bir kitaptı. Böğürtlen Kışı'nda bahsettiğim, "Bu kadarı da olmaz artık!" dedirten tesadüfler az da olsa vardı. Sonu şaşırtıcıydı ama tahmin edilebilir bir sondu benim için.

Bu kitapta en sevdiğim detay, Böğürtlen Kışı'nda bir iki sayfalığına görünen bir karakterin başından geçenlerin anlatılmasıydı. Yazarların sonraki kitaplarına, önceki kitabından karakterleri davet etmesine bayılıyorum. Ben kitaptaki karakterlere hemen bağlanan biriyim. Bunun için başka bir kitapta o karakteri görünce eski bir dostumu görmüş gibi seviniyorum, başına neler gelmiş öğreniyorum...

Dan Brown ve Ahmet Ümit gibi her kitapta aynı karakteri kullanmaktan bahsetmiyorum. Bir kitapta karakterin başından geçenleri okuyorsunuz, ötekinde kısacık da olsa neler yapmış olduğunu öğreniyorsunuz ki bu çok güzel bence. Bunu en çok gördüğüm yazar, Maeve Binchy idi. En sevdiğim yazar, yeri asla doldurulamaz.

Beş farklı kitabında beş farklı olay anlatıyorsa, altıncıda hepsinin bir arada olduğu bir hikaye anlatıyor. Karakterlerin hayatının gidişatını görüyor, mutlu oluyorsunuz. Ah öyle çok özledim ki Maeve Binchy okumayı, en kısa zamanda yeniden okumak istiyorum...

Özetle, kolay okunabilir, sizi mutlu edip aynı zamanda yer yer şaşırtacak bir kitap arıyorsanız, Mart Menekşeleri'ni okuyun lütfen :)

Keyifli okumalar!

Ruby Sue

Hiç yorum yok: